Suomutunturi

Sijainti
Tampere
Minätyttö lähden ensimmäistä kertaa ikinä Lappiin. Jouluksi mökkiin perheen kanssa keskellä metsää, siitä voi tulla kyllä sanomista. Mutta olen ihan vilpittömän innoissani siitä, että pääsen viimeinkin Lappiin! Onko kukaan ollut Suomutunturilla koskaan? Millaista siellä on?

Palaan kertomaan kokemuksistani sitten, kun olen taas sivistyksen ja internetin ääressä. :p Sitä ennen nökötän talven ihmemaassa posket punaisena ja sormet jäässä.

Sijainti
Tampere
No, nyt olen nähnyt Suomutunturin, eikä se kovin paljon pisteitä kyllä saa. Paikka oli kyllä ihanan rauhallinen ja mökki kaikin puolin mukava (jos unohti sen, ettei kokoaikaisella takassa tulen pitämiselläkään lattiaa saanut lämpimäksi).

Mutta hiihtoladut olivat huonossa kunnossa. Internet-sivut ovat vaikeaselkoiset ja huonosti päivitetyt. Laskettelurinteistä (13) vain 2,5 oli auki ja keskeltä rinnettä löytyi 50c pitkä jakoavain. Informaatio kulki huonosti, emmekä aloittelevina laskettelijoina lainkaan tietäneet, minne päätämme olimme laittamassa. Hinta onneksi ei huimannut päätä.

Kaikki ekstra-aktiviteetit olisivat maksaneet maltaita, joten emme sitten edes harkinneet, vaan tyydyimme pelaamaan tuppea perheen kesken, juomaan glögiä ja hiihtelemään pitkin tunturia, hiekkaa väistellen.

Ehkä muilla on parempia kokemuksia?

oÖli väärä talvi:=)nyt etelässä enemmän lunta,kuin Lapissa.Ihmettelin itsekkin asiaa.

Sijainti
Tampere
Niin, tottahan se lumen määrä asiaan vaikutti. Mutta olisin ollut huomattavasti tyytyväisempi, jos Internetin ihmemaassa kotisivut olisivat kertoneet rehdisti ja reilusti tilanteesta. Eikä niin, että sukset jalassa mäen rinteen alla saa hohtimien kanssa kiskoa työmiehestä selville, että toden totta, näkyvissä olevat kaksi rinnettä ovat ainoat harjoittelurinteen kanssa auki olevat rinteet. Reiluus, ei voi olla liikaa vaadittu.

Top Bottom