Skotlanti yllätti!

Viime kesän reissu suuntautui skotlantiin, Glasgowsta vuokra-autolla pitkin poikin maata, onneksi tulimme maahan myöhään yöaikaan, sai rauhassa totutella toispuoleiseen liikenteeseen :) Mielikuvat sateisesta ja sumuisesta ylämaasta karisivat täysin, ei juuri sadellut ja sää oli lähes yksi yhteen suomen sen hetkiseen säätilaan. Yöt luonnonkivisessä pikku hotellissamme olivat tosin kalseita, mutta kaikki muu aivan loistavaa, myös haggis yllätti maukkaudellaan.

Sijainti
Tampere
Voin myös lämmöllä suositella valmiita kiertueita. Itse kävin viime huhtikuussa MacBackpackersin kolmen päivän ylämaan kiertueella ja oli ihan mieletön kokemus, vaikka hyytävän kylmää olikin ja räntääkin satoi! Kuskina oli niin supliikki ja huumorintajuinen skottimies, että kun aksentin sisään pääsi, niin oli naurussa pitelemistä. Keikkaan kuului kaikki perusjutut, Loch Ness ja kuuluisimmat linnat. Sivustot on täällä: http://macbackpackerstours.com/ Lähtö ja paluu on aina Edinburghista.

Muitakin vastaavia valmiita kiertueita on, kuten vaikka Highland Export Tours. Googlettamalla löytyy kasapäin. Monet järjestävät reissuja myös Irlannin puolelle. Kätevää ja helppoa. Varsinkin, jos ei ole kovin varma väärällä puolella ajamisen kanssa hyyyvin kapeilla vuoristoteillä. :)

Satuitteko käymään Edinburghissa? Siinä vasta kaunis pääkaupunki, ainakin minun mieleeni :)
Entä Loch-Ness? Itse rannalla kävin kastamassa varpaani että voisin kehua "uineeni" siinä ;D
Vesi vaan oli niin kylmää että varpaiden kastaminen sai riittää.

Itsekkin olin yllättynyt siitä miten kirkas ja hyvä sää ylämailla olikaan silloin kun sinne reissattiin, ihan
erilainen kuin mitä odottaa (eli juuri tuo sateinen, sumuinen..)

Skotlannin historia on mielestäni myös todella mielenkiintoinen - ei siitä turhaan ole
niin montaa elokuvaa tehtykkään :D

Top Bottom