Sata maata - IL:n Merja Mähkän matkablogi on Suomen suosituin matkablogi

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Sata maata -blogi on epäilemättä Suomen tämän vuoden suosituin matkablogi:

Reilun vuoden aikana te olette klikkailleet sepustuksiani liki viisi miljoonaa (5 000 000!) kertaa. Tarkemmin sanottuna blogi on tänä aikana kerännyt viisi miljoonaa sivulatausta. Se on käsittämättömän hieno luku.

En valitettavasti tiedä, kuinka moni yksittäinen ihana ihminen (tai Maailmanmiehen mahdolliset duplikaatit) on tätä blogia tänä aikana lukenut. Sen tiedän kertoa, että parhaina viikkoina eri lukijoita on ollut yli 100 000.

Matka on jatkunut jo yli vuoden ja olen seurannut blogia koko ajan, myös itse maailmaa kiertäessäni muistin lueskella. Sata maata -reissu on vienyt Aasian, Australian ja Afrikan kautta Latinalaiseen Amerikkaan.

Ilta-Sanomien vuoropäällikkö Merja Mähkä istui helmikuussa 2009 bussissa Filippiineillä ja alkoi aikansa kuluksi laskea, kuinka monessa maassa hän on käynyt. Listaan kertyi 55 valtiota. Sen jälkeen hän mietti, missä kaikissa maissa kannattaisi käydä, jotta sata tulisi täyteen. Puoli vuotta myöhemmin kaikki oli valmista lähtöön. Asunto oli vuokrattu, turhat rojut myyty, rokotukset hankittu ja reppu pakattu. Vuoden päästä nähdään, kuinka lähelle sataa hän pääsi. Tule mukaan matkaan. Kysy ja kommentoi ja pistä omat matkavinkkisi jakeluun.

Sata maata -blogi
http://blogit.iltasanomat.fi/satamaata/

Sata maata Facebookissa
http://www.facebook.com/satamaata

41606_293099775155_121780_n.jpg

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Sata maata Facebookissa -päivitys tänään:

Pitkästä aikaa! Koko syksy on kulunut matkakirjaa väsätessä ja nyt se alkaa vihdoin olla painokunnossa. Ainakin opuksesta tulee komean näköinen, kirjoittaja on ennallaan. Jännittää! Kirja tulee ulos tammikuussa.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Luin Ihanasti hukassa -kirjan toissa viikolla. Se oli ihan mielenkiintoista luettavaa, vaikka olin lukenut koko blogin ja siten tapahtumat olivat tuttuja. Kirja ei ollut vain painettu blogi, vaan siinä oli paljon uuttakin materiaalia. Tai sitten olin jo lahjakkaasti unohtanut mitä olin aikaisemmin lukenut.

Suuren matkan loput tunnelmat olivat mielenkiintoiset. Kirjoittajasta tuntui, että hän haluaisi muuttaa pysyvästi Etelä-Amerikan rannikolle vaikka majatalonpitäjäksi. Suomeen ja töihin palattuaan mieli kuitenkin muuttui, hän tunsi olevansa omalla paikallaan, mutta onnellisempi kuin ennen matkaa. Mitä matka oli muuttanut?

Matkan kokonaiskulut olivat 24 039 e eli jaettuna 543 päivällä se tekee 44 e/pv.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Hesarin tämänpäiväisessä artikkelissa Uhkarohkea reissaa halvemmalla (paperilehtiversiossa) kerrotaan listietoja tämän 543 päivän reissun kuluista:

- lennot 4000 e
- junat, bussit, purjehdus 2500 e
- kalliit retket 3500 e
- majoitukset 4500 e (8,30 e/pv)
- ruoka ja juoma 6500 e (12 e/pv)
- muu 3000 e

Top Bottom