Sapuskaa, harashoo! perjantaisin klo 20 MTV3:lla

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
MTV3:n venäläiseen keittiöön keskittyvä ruokaohjelma Sapuskaa, harashoo! alkaa pe 10.12.2010 klo 20. Juontajana ja pääkokkina on Venäjällä "hysteerisen suosittu" näyttelijä Ville Haapasalo, joka opiskeli näyttelijäksi Neuvostoliitossa. Villellä on oma ravintola rakenteilla Moskovassa. Ensimmäisessä jaksossa Ville ja vieraansa Pauli Hanhiniemi tekevät seljankaa ja myös kiertelevät Pietarin keskustassa ja lähiöissä.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Kovin oli tuttuja Ville Haapasalon ohjelmassa esittelemät Pietarin maisemat, vaikka en ole siellä 6-7 vuoteen käynytkään. Villen kalaseljankan resepti löytyy nyt MTV3:n sivuilta. Aika työläältä näytti tuo Seljankan valmistus, enpä taida ihan heti alkaa sitä kokkailemaan.

Jos oli työlään näköistä niin oli se kyllä myös aivan hirveän näköistä. Kaikkea ne tekeekin ja vielä televisiossa.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
oli se kyllä myös aivan hirveän näköistä

Ei ole kaikki suomalaisetkaan herkkuruoat kovin kauniita, ajatellaanpa vaikka mämmiä. Ja täytyihän sen Villen keiton olla olla hyvää, näkeehän sen vatsanseudultakin että itse tehty ruoka maistuu hyvältä.

Katoin tän ohjelman, ja yllätyin kuinka hieno se lopulta oli. Tosi maanläheinen, hyvät juontajat ja meininki oli kohillaan. Oon ite tosin kasvissyöjä, joten ruoka ei sinänsä ollut se pääasia, mutta ohjelma esittelee tosi hyvällä tavalla suuren naapurimaamme.

itse en ole katsonut ohjelmaa ja reseptiä tavaillessani en ihan päässyt selvyyteen että kuullotellaanko aineksia rasvassa kattilan pohjalla ennen liemeen lisäämistä... hmm? aineksista päätellen erinomainen kalaseljanka tuosta syntyy. Ja jos tämä kuullottelu tehdään niin keittohan melko yksinkertainen, verrattuna esim ranskalaiseen vastineeseen bouillabaisseen verrattuna :D

Top Bottom