Samaan paikkaan vai aina eri paikka.

Sijainti
Pori
Olen nyt vaimon kanssa matkustellut aika aktiivisesti reilun kymmenisen vuotta, Lähes joka vuosi mukaan on mahtunut vähintään yksi kaukomatka. Vaimo tahtoisi aina lähteä eri paikkaan ja minä taas tahtoisin mieluiten matkustaa samaan paikkaan useamman kerran. Itse pyrin aina uudessa paikassa hakemaan paikallisia kalamiehiä joiden kanssa olisi huomattavasti mukavampaa tätä kalastusta harrastaa. Nyt kun sitten lähes poikkeuksetta matkankohde on uusi niin aina on sama etsiminen edessä.

Samoin sitten hotellin valinta on vaikeaa. Jos itse saisin päättää, ja näin miespuolisena se ei oikein tahdo onnistua ;) , niin hotelli olisi jossakin kaukana keskustasta ja mieluiten jonkin kalastajakylän kupeessa. Ruokapaikkojakaan ei tarvisisi olla kahta enenpää. Nyt sitten kuitenkin hotellin valinta on mieluiten neljän tähden hotelli rannalla lähellä kaupungin keskustaa ja ostospaikkoja.

Meneekö teillä muilla ihan hyvin yhteisymmärryksessä sekä matkakohteen että hotellin valinta, vai aiheuttaako moinen mahdollisesti kiivastakin keskustelua.

Samaa paikkaa on ollut ja juuri vaihdettiin paikkaa, jossa aiotaan käydä useammin. Sitten näiden lisäksi eri paikkoja aina mielentilan ja kohteen mukaan. Myös lomamatkan lähtöpaikkakunta vaikuttaa kun ei tahtos aina Helsinkiin tulla lähteäksensä lomalennolle.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Aikaisemmin minulla oli periaate, että miksi lähteä uudestaan samaan paikkaan, koska on niin paljon mielenkiintoisia paikkoja, joissa ei ole käynyt koskaan. Nykyisin käyn enemmän myös uudestaan hyviksi havaitsemissani matkakohteissa. Tästä aiheesta voisi vaikka kirjoittaa blogikirjoituksenkin...

Sijainti
Pori
Olin vaimoni ja lastenlasteni kanssa kesällä täällä: http://www.aurinkomatkat.fi/turkki/konakli-alanya/suite-hotel-royal-garden?modelCode=KON

Lastenlapsille tytöille (7 ja 9 v) paikka oli ehdottomasti parhain mitä koskaan olen lapsille löytänyt. Olen tyttöjen kanssaa tehnyt kuusi lomamatkaa, tosin ennen ovat lasten vanhemmat olleet mukana. Vaimoni ei töiden takia näille tyttöjen kanssa tehdyille matkoille ole osallistunut. Tämäkään ei oikein ollut meille isovanhemmille sellainen hotelli johon kahdestaan menisimme mutta tytöt ihastuivat paikkaan. Hotellin henkilökunta osasi kyllä ottaa lapset huomioon oli sitten kysymyksessä ruokailu tai uima-altaan alue. Olen tyttöjen kanssa matkustellut jopa lapsiystävällisessä Thaimaassa (jopa useamman kerran) mutta tämäntapaista lasten huomioimista en ole kokenut. Suosittelen kaikille lapsiperheille tätä paikkaa.

Nyt sitten kun suunnittelen uutta matkaa ensi kesän matkaa lastenlasten kanssa niin tulipahan aikamoinen keskustelu vaimon kanssa minne mennä. Vaimo kun ei tahtoisi samaan paikkaan uudestaan ja minä mieluiten matkustaisin ainakin pari kertaa tuttuun paikkaan. Koska kuitenkin matka tehdään tyttöjen toivomusten mukaan niin ehkäpä sitten nyt kuitenkin saan vaimonkin palaamaan tänne.

Top Bottom