• Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja.

Pyörällä Alaskasta Argentiinaan

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
alaskasta_argentiinaan_fb.jpg

Polkupyörällä Alaskasta Argentiinaan päihteettömän elämäntavan puolesta -blogi kertoo Ahti Aunon elokuussa 2013 alkaneesta pyörämatkasta. Blogilla on myös suosittu Facebook-sivu (1332 tykkääjää).
Olen 62-vuotias mies. Lopetin päihteiden käytön 2003 ja tupakoinnin vaihdoin polkupyörään 2004. Olen sen jälkeen saanut elää rikasta, täysipainoista elämää, jonka soisin monelle muullekkin. Pyöräily ei kuitenkaan tuonut minulle raittiutta vaan raittius mahdollistaa pyöräilynkin ja paljon muuta.
Matkaa Alaskasta Tulimaahan kertyy arviolta 26 000 - 30 000 km.

Alaska - Argentiina -reitti Google-kartalla

Meksikon Cancuniin saapuessa pyörän mittari näytti 12 500 km ja keskimääräinen päivämatka oli ollut noin 100 km. Meksikosta tuli 40. maa, jossa Ahti Auno on pyöräillyt.

Nyt reilun 5 kk pyöräilyn jälkeen hän on Hondurasin Comayaguassa noin 60 km päässä pääkaupunki Tegucigalpasta, jossa kävin viime keväänä: Tegucigalpa, Hondurasin banaanivaltio 10-11.4.2013

Ahti Auvo ei lähtenyt matkaan kylmiltään, vaan hän oli aikaisemmin pyöräillyt melkoisesti Euroopassa, Suomesta Mustanmeren ympäri ja Gibraltarille (Pyöräillen pitkälle -blogi).

Viimeksi muokattu