Minulla on ollut jo pitkään matkustajavakuutus vuosivakuutuksena, mutta ei koskaan matkatavaravakuutusta. Nyt kun olen ostamassa kalliimpaa kameraa, selvittelen matkatavaravakuutuksia. Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINE:n sivuilta löytyy hyvä perustietopaketti matkustaja- ja matkatavaravakuutuksista: Perustietoa matkavakuutuksista 2010. Mukana on vertailuhinnat eri vakuutusyhtiöiden matkustaja- ja matkatavaravakuutuksista, sekä kerta- että vuosivakuutuksista.
Matkustajavakuutus minulla on sellaisesta yhtiöstä, jonka vakuutus on voimassa maksimi 3 kk mittaisilla matkoilla. Joillakin yhtiöillä maksimi on 45 vrk, joka on minulle liian lyhyt. Matkatavaravakuutuksen otan yhtiöstä, jossa hotellihuoneeseen saa suojeluohjeiden mukaan jättää tavaraa 800 e edestä 350 e sijaan. Näitä rajoja arvokkaammat tavarat on siis säilytettävä tallelokerossa.
Matkustajavakuutus minulla on sellaisesta yhtiöstä, jonka vakuutus on voimassa maksimi 3 kk mittaisilla matkoilla. Joillakin yhtiöillä maksimi on 45 vrk, joka on minulle liian lyhyt. Matkatavaravakuutuksen otan yhtiöstä, jossa hotellihuoneeseen saa suojeluohjeiden mukaan jättää tavaraa 800 e edestä 350 e sijaan. Näitä rajoja arvokkaammat tavarat on siis säilytettävä tallelokerossa.