Oletko asunut ulkomailla?

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Oletko asunut ulkomailla ja mitä olet siellä tehnyt?

1988 olin 2 kk kesätöissä Tukholman Postgirotissa. Kolusin Tukholmaan nähtävyyksiä ahkerasti.

1994-1995 opiskelin Pietarissa venäjän kieltä päätöimisesti, ehkä 9 kk asuin siellä yhteensä, sain opintotukea. Hieno suurkaupunki lähellä, monet eivät tajua käydä.

1996 olin Saksassa 3 kk työttömänä työnhakijana, sain korvaukset Suomesta. Kävin sinä aikana saksan kielikurssin työväenopistossa tjsp.

2004-2005 asuin Simferopolissa Ukrainassa 7 kk, muutin sinne tyttöystävän takia, hänellä oli opiskelut vielä kesken. Tein ahkerasti etätyötä koko ajan Puhelinkioski-nettikaupan kauppiaana.

2005 pakenin Ukrainasta Sveitsiin ja asuin siellä nelisen kuukautta, etätyötä edelleen.

Sen jälkeen olen tehnyt kuukausienkin reissuja ulkomaille, mutta en ole malttanut asettua asumaan minnekään pitemmäksi aikaa.

Sijainti
Tampere
Asuin viime keväänä puoli vuotta Englannissa, Loughborough:n pikkukaupungissa (Leicesterin ja Nottinghamin välissä) ja sieltä reissasin aika paljon lähialueille, kun Loughborough itsessään tuli ensimmäisten viikkojen aikana todella tutuksi. Olin vaihtarina, joten opiskelin parhaan kykyni mukaan mediaa ja kulttuuria Loughborough:n yliopistossa. Niin ja opettelin pelaamaan squashia.

Veri vetäisi kyllä ulkomaille takaisin. Ehkä harjoitteluun. Tai miksei au pairiksikin, en olisi siihenkään hommaan liian vanha vielä. Katsotaan nyt, mitä tässä keksisi. Vaihto-oppilaana olemista suosittelen kyllä kaikille.

Beirutissa kaksi vuotta (opiskelemassa), tavallaan suhteilla pääsin... mutta nyt takaisin kylmässä Suomessa opiskelemassa jotain ihan muuta :(

Sijainti
LPR
USA:ssa 3 vuotta. 2000-2003, kävin sielä High-Schoolin ja palasin suomeen yliopistoon koska opiskelu olisi sielä tullut järkyttävän kalliiksi :S
Sittemmin asuin puoli vuotta ruotsissa kun lähdin vaihtoon, kävin hakemassa vähän motivaatiota jatkaa opiskeluita! Kyllä voin sanoa että matkailu kannattaa, muuallekin kuin Viroon.. Avartaa vähän näkemystä maailmasta ja oppii tuntemaan eri kulttuureita. Opiskelujen takia on kyllä aina vähän pattitilanne lähtee mihinkään, aikaa olis muttei rahaa ja sitten ku valmistuu ni rahaa olis mut ei aikaa..

Sijainti
Tampere
Oletko asunut ulkomailla ja mitä olet siellä tehnyt?

1988 olin 2 kk kesätöissä Tukholman Postgirotissa. Kolusin Tukholmaan nähtävyyksiä ahkerasti.

1994-1995 opiskelin Pietarissa venäjän kieltä päätöimisesti, ehkä 9 kk asuin siellä yhteensä, sain opintotukea. Hieno suurkaupunki lähellä, monet eivät tajua käydä.

1996 olin Saksassa 3 kk työttömänä työnhakijana, sain korvaukset Suomesta. Kävin sinä aikana saksan kielikurssin työväenopistossa tjsp.

2004-2005 asuin Simferopolissa Ukrainassa 7 kk, muutin sinne tyttöystävän takia, hänellä oli opiskelut vielä kesken. Tein ahkerasti etätyötä koko ajan Puhelinkioski-nettikaupan kauppiaana.

2005 pakenin Ukrainasta Sveitsiin ja asuin siellä nelisen kuukautta, etätyötä edelleen.

Sen jälkeen olen tehnyt kuukausienkin reissuja ulkomaille, mutta en ole malttanut asettua asumaan minnekään pitemmäksi aikaa.

Minäkin asuin Saksassa vuoden. Lisäksi olin pari kuukautta Tanskassa ja Virossa.

2013 olin Italiassa pari kuukautta, reissasin Rooman rannikkoseuduilla ja työtäkin etsin mutta ei löytynyt niin lähdin ja jos en olisi lähtenyt, olisi jäänyt näkemättä moni muukin upea kohde. Matkasin silloin junilla Etelä-Italiasta Saksaan ja Pohjoiseen

Asunut Maltalla jo jonkin aikaa. Peliyhtiössä kehittäjänä töissä. Täällä on mukavat kelit ja työpaikkoja pohjoismaalaisille hyvin tarjolla. Lisää voi lukea blogista: Ulkomailla

Top Bottom