Miksi Ryanairin harhaanjohtavat mainokset sallitaan?

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Ryanair mainostaa 9 euron lentoja (mainoksissa "verot ja maksut sisältyvät hintaan"), mutta 9 eurolla ei ole mahdollista ostaa lentoja. Mainoslauseen vastaisesti joutuu maksamaan 6 e Check-In -maksun ja 5 e luottokorttimaksun. 9 euron lennot ovat siis 20 euron lentoja.

Miksi tällainen harhaanjohtava mainonta sallitaan?

Sijainti
Tampere
Ja minusta on muutenkin todellä häiritsevää, että joka toisen päivän lentoihin tulee kahdenkymmenen euron verot ja joka toisen päivän lentoihin ei. Joskus luulee ottaneensa halvemman lennon, mutta veroineen seuraavan päivän kympin kalliimpi lento onkine dullisempi, koska se on veroton.

Minua myös ärsyttää suunnattomasti tuo luottokorttimaksu. Pitäisi olla joku RyanAirin oma kortti, että selviäisi ilman sitä.

Ja älkää edes antako minun aloittaa tuosta online check-in maksusta, luulisi, että olisi edullisempaa tehdä check in itse vaan ei...

Mutta sitten jos ajatellaan, että pääsee 20 eurolla lentämään melko kauaskin, niin pitäisi ehkä olla ihan hiljaa vain.
Vaikka ei se sitä faktaa poista, että harhaanjohtava mainonta on väärin.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Brittilehti Guardian kertoo, että Ryanairin harhaanjohtava bikinimainos "Osta nyt lippu aurinkoon" kiellettiin. Mainos myi lippuja helmi-maaliskuulle, jolloin Ryanairin kohteissa oli vain 0-14 astetta lämmintä. Samankaltaisia Ryanarin mainoksia muistan nähneeni myös suomalaisissa lehdissä tänä talvena.

Top Bottom