Thaimaa Mihin vuodenaikaan Thaimaahan?

Mikä on parasta aikaa suomalaisille vierailla Thaimaassa?
Tietty juttu, ettei sadekautena, mutta milloin muuten?

Itse en ole käynyt, mutta tuttavista moni kylläkin. Ilmeisesti periaatteessa voi mennä milloin vain, kunhan valitsee kohteen oikein, mutta keskitalvi eli siis marras- joulu- tammi- helmikuu on ollut kyllä suosituinta aikaa ainakin minun tuntemillani ihmisillä. Erityisesti jouluksi sinne on menty ihan urakalla. Ei kuulemma ole niin kuuma kuin kesällä. Varmaan joku joka on oikeasti käynyt itse siellä osaa vastata paremmin.

Olimme juuri 30.11 - 15.11 Phuketin alueella ja siellä oli sadekausi vielä vähän myöhässä, vaikka tutut ketkä on käyny 7 kertaa sanoivat et ei oo aiemmin satanut. Vissiin sielläkin vähän muuttunu nuo ilmat. Tammikuu on varmaan varmin jos aurinkoa haluaa. Meillä oli aurinkoa silloin tällöin pilvien takaa ja kyllä siinäkin jo meinas palaa. Parina iltana ja päivänä satoi myös ihan kunnolla. 3 täysin aurinkoista päivää riitti kyllä ihan hyvin.

Huhtikuusta eteenpäin siellä on vissiin kuumin aika 40-45, joten voi olla aika tukalaa. Sitte Elo-Marraskuu sadekausi muistaakseni.

Minä käynyt aina marras-huhtikuu.Kerran kävin sadekauden aikana(elo-syyskuu) ja ilmaista oli kaikki silloin eikä ruuhkaa missään Pattayalla:=)Eikä muuten satanutkaan mielestäni enempää,kuin suomen normi suvessa vaikka vattä tuli kyllä välillä kaatamalla.

Sijainti
Länsi-suomi
Lähes aina passeli, mutta mielestäni paras on huhti-kesäkuu. Suurempi turistiryysis ohi ja saattaa saada lentolippusenkin hieman halvemmalla sekä majapaikoissakin paremmin tilaa ja edullisemmin.

Olen aina itse ollut thaimaassa talviaikaan. Turistejahan siellä on silloin paljon, ja hinnat ehkä vähän korkeammalla, mutta minusta sää on siihen aikaan ollut paras, koska useimmiten kesällä tms. sataa.

Lämmintä vuoden ympäri, kuivalla kaudella sadekautta kuumempaa. Eli joko sadetta+kuumaa tai aurinkoa+vielä kuumempaa :)

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Syystalvella Samuilla ja muuallakin Siaminlahdella on sadekausi eli tuona ajankohtana poutasäätä löytyy todennäköisemmin Andamaaninmeren puolelta ts. Phuketista, Krabilta, Khao Lakista jne.

Sijainti
Espoo
Lokakuussa olin Thaimaassa pari vuotta sitten ja voin suositella.
Viikko Bangokissa ja viikko Phuketista.

Tuuristahan tuo tietenkin on paljolti kiinni, mutta lämmöstä ei ollut pulaa ja se ainoa oikein kunnon kaatosade tipahti Bangokissa ~22.00 aikaan ja kesti nelisen tuntia, joka oli enemmänkin virkistävä kuin mitään muuta. :)

Ainakin oma hotelli Bangokissa(Lebua State) oli sen verran tyhjillään että saimme vaihdettua veloituksetta kaksi huonetta sviittiin(paras diili koskaan voi sanoa näin jälkikäteen). Muutenkin turistikohteissa oli väljää.

Pistetään samalla isot plussat tuolle Lebua Statille. Aivan uskomaton aamu "buffet" ja huoneet olivat samaa tasoa.

Sijainti
Turku
Kesä-heinäkuu. Sadekausi alkamassa ja ehkä satunnaisesti saat parin minuutin sateen niskaan. Samuilla satoi joka päivä klo 17.00-17.02. Eipä haitannut. Turisteja on vähän joten majoituksia on tarjolla passeliin hintaan. Välttäisin joulu-helmikuuta.

Top Bottom