Matkafoorumin ohjelmisto on päivitetty vBulletinista Xenforoon

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Matkafoorumi pyörii nyt uudella alustalla, joka on Xenforo. Listaan tähän joitakin muutoksia verrattuna aikaisempaan vBulletiniin.
  • Hälytykset eli voit entistä kätevämmin seurata sinua kiinnostavia keskustelua. Katso hälytysvalinnat profiilissasi.
  • Käyttäjätagit eli voit hälyttää tietyn käyttäjän katsomaan viestisi. Esim. näin: @reissuesa varmaan tietäisi tähän vastauksen.
  • Avatarit suositellaan lataamaan ainakin 200 x 200 pikselin kokoisina (tiedostokoon maksimi 50 kilotavua). Foorumisofta näyttää sitten avatarin eri yhteyksissä kolmessa eri koossa.
  • Medialinkit kuten Youtube-linkit muuntuvat automaattisesti soittimeksi.
  • Sivut ovat responsiiviset, sisältö mukautuu automaattisesti selaimen koon mukaan, siis aina tietokoneen isosta työpöydästä kännykän näytölle asti.
  • Kirjoittaessasi viestejä ne tallentuvat luonnokseksi automaattisesti minuutin välein. Voit sulkea selaimen ja kun palaat 24 h kuluessa kyseiseen viestiketjuun luonnos näkyy viestikentässä.

Viimeksi muokattu:

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
vBulletinissa oli käytössä käyttäjäryhmäkohtaisesti sallittu html-koodi ja olin sitä jonkin verran käyttänyt. Olen näitä tapauksia Xenforossa muuntanut html:stä bb-koodiin silloin kun se on ollut mahdollista.

Olen nyt korjaillut kaikki mitkä olen löytänyt. Jos html-koodia vielä jäi jonnekin, siitä voi raportoida.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Syitä foorumiohjelmiston vaihtoon ovat uuden foorumisoftan bugittomuus, nopeus, tietoturva ja ulkoasu.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Xenforo on nyt päivitetty 2.0.0 Beta 1 -versioon.

Muuten tuntuisi toimivan hyvin, mutta uuden viestin postaaminen hieman bugittaa. Viesti kyllä lähtee, mutta uutta viestiä ei näy viestiketjussa välittömästi lähettämisen jälkeen, vaan vasta kun uudelleenlataa sivun.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Matkafoorumin ohjelmisto on nyt päivitetty XenForo 2.0.0 Release Candidate 1 -versioon.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Matkafoorumin ohjelmisto on nyt päivitetty XenForo 2.0.1 -versioon. Samalla on siirrytty käyttämään ssl-salausta (https).

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Matkafoorumin ohjelmisto on nyt päivitetty uusimpaan versioon eli 2.2 Release Candidate 2:een.

Top Bottom