Laps´ Suomen ällös vaihda pois sun maatas ihanaa - keskustelua maastamuutosta

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Julkisuudessa on hehkutettu lumenpudottajaa, joka kyllästyi työhönsä, myi omaisuutensa huutokaupalla ja on muuttamassa tropiikkiin. Tekisikö sinun mielesi muuttaa pois johonkin toiseen maahan, minne? Onko esteenä vain rahoitus? Haluaisitko muuttaa pysyvästi vai tietyksi ajaksi? Entä jos et haluaisi muuttaa minnekään, mutta olisi pakko, minne muuttaisit silloin?

Laps´ Suomen ällös vaihda pois sun maatas ihanaa!
Sill´ leipä vieraan karvast´ ois ja sana karkeaa.
Sen taivas, päiv on loistoton, sen sydän sulle outo on;
laps´ Suomen, älä vaihda pois, sä maatas ihanaa.

Laps´ Suomen, kaunis sull´ on maa
ja suuri loistokas,
veet välkkyy, maat sen vihoittaa,
sen rant´ on maineikas.
Yö kirkas, päivä lämpöinen
ja taivas tuhattähtinen;
laps´ Suomen, kaunis sull´ on maa
ja suuri loistokas.

Laps´Suomen armas maasi tää
siis muista ainiaan!
Sull´ onnea ja elämää
ei muuall´ ollenkaan.
Jos minne tiesi olkohon.

Voisin asua vuoden pari ulkomailla, mutta en jättäisi Suomea pysyvästi. Yleensä hetken pidemmän aikaa reissattuaan oppii arvostamaan niitä pieniä asioita, jotka ovat Suomessa arkipäiväisiä, mutta joista kohdemaassa ei ole kuultukaan. Jos olisi pakko muuttaa, muuttaisin johonkin skandinavian maahan. Mahdollisesti myös Yhdysvallat voisi olla otollinen asuinpaikka, mutta siellä pitäisi ensin käydä jotta osaisi muodostaa vakaamman mielipiteen mahdollisuuksien maasta.

Sijainti
Tampere
Kyllä mä voisin täältä joksikin vuodeksi pois muuttaa. En tiedä, että voisinko pysyvästi. Kyllä mä salmiakkia niin paljon rakastan. Ja tiskikaappeja.

Jos toi on se sama dude, joka jätti naisystävänsä ja tuoreen vauvansa tänne, myi omaisuuden ja lähti, ni jukolauta vetelisin ympäri korvia sellaista jätkää. Kyllä lähteä saa, jos ei mikään pidättele. Mutta kyllä vauva on minuta sellainen side, että paikalleen on jäätävä. Hermosta otti, kun luin.

Mutta jos se on eri kaveri, niin sitten ei mitään. Ihan kunnioitettava veto, myydä IHAN KAIKKI ja lähteä. Vaatii kanttia.

Jos mun ois pakko lähteä, niin lähtisin varmaan jonnekin meren lähelle. Ehkä talousongelmista huolimatta Irlantiin. Tai miksei Norjaan. Toisaalta voisin ehkä kuitenkin lähteä paksuuntumaan ja kielikylpyilemään Italiaan. Joo, niin tekisin.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Kyllä minä tuohon Hesarin julkkislumenpudottajaan viittasin. 20 000 eurolla kolmihenkinen perhe eläisi Thaimaassa vuoden. Jotain suunnitelmaa kyllä pitäisi olla mitä sitten tehdään. Ei kylläkään näytä kauppa toteutuvan, huutokaupan voittaja ei vastaa huudostaan.

En tiedä syytä miksi muuttaisin pysyvästi pois Suomesta. Tilapäisesti, esim. vuodeksi voisin hyvinkin muuttaa, tai talveksi. Käytännössä muutto olisi helppoa kun olen etätyöntekijä. Kaakkois-Aasia tai Teneriffa tulisi nyt ensimmäisenä mieleen jos talveksi muuttaisin. Karibian suunta kiinnostaisi myös, mutta se ei taida budjettiini nyt sopia.

Jos olisi nyt pakko muuttaa jonnekin, voisin harkita Venäjää. Se on tuossa niin lähellä, että melkein kuin Suomessa asuisi, lyhyt matka sukuloimaan.

H

Haaveilija

Kyllä minä tuohon Hesarin julkkislumenpudottajaan viittasin. 20 000 eurolla kolmihenkinen perhe eläisi Thaimaassa vuoden. Jotain suunnitelmaa kyllä pitäisi olla mitä sitten tehdään. Ei kylläkään näytä kauppa toteutuvan, huutokaupan voittaja ei vastaa huudostaan.

En tiedä syytä miksi muuttaisin pysyvästi pois Suomesta. Tilapäisesti, esim. vuodeksi voisin hyvinkin muuttaa, tai talveksi. Käytännössä muutto olisi helppoa kun olen etätyöntekijä. Kaakkois-Aasia tai Teneriffa tulisi nyt ensimmäisenä mieleen jos talveksi muuttaisin. Karibian suunta kiinnostaisi myös, mutta se ei taida budjettiini nyt sopia.

Jos olisi nyt pakko muuttaa jonnekin, voisin harkita Venäjää. Se on tuossa niin lähellä, että melkein kuin Suomessa asuisi, lyhyt matka sukuloimaan.
Minä tietäisin hyvin monta syytä lähteä pois Suomesta. Yksi olisi tietysti ilmasto, että lämpimään, eli ilmastopakolaisuus. Toinen syy olisi muutto eläkkeellä halpaan maahan. Yhtenä mielipiteenä, vielä ärsyttää ja pelottaa, suomen poliittimen tilanne. Siitä ei mielellä sen enempää. Rikkaana lähtisin, heti, enkä huomenna. Sattuu olemaan talokin taikuissa, että sinne.

Top Bottom