Budjettimatkailua Suomessa?

Olisi tarkoitus kierrellä heinä-elokuussa Suomea ympäri melko pienellä budjetilla asumisen suhteen. Metsässä ja maaseudulla on tietenkin helpohkoa yöpyä teltassa, mutta mitenkäs kaupungeissa? Teltassa asuminen ei taida olla sallittua kaupungin alueella, joten jonkinlainen hotelli/motelli-tyyppinen ratkaisu lienee paras. Helsingistä löytyi tällainen, mikä näyttää kumppanin kanssa matkustavalle olevan aika halpa hotelli: http://www.hotelarthur.fi/fi/tarjoukset/majoitustarjoukset/

Onko kokemuksia? Mitenkäs muissa kaupungeissa? Suunnitelmissa ainakin Ivalo, Oulu ja Tampere.

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Olen kerran yöpynyt Helsingissä Hotel Arthurissa ja minusta se oli ihan hyvä kaikin puolin. 67 e ydinkeskustassa kahden hengen huoneesta ei ole kallis. Huomauttaisin kuitenkin, että vaatimustasoni ei ole kovin korkea, koska yleensä matkailen ulkomailla ja yövyn alle 20 euron hotelleissa.

Helsingissä olen yöpynyt kerran teltassa leirintäalueella Vuosaaressa (Rastila Camping Helsinki) alle 20 eurolla. Siellä näyttää olevan nykyään myös kesähostelli Karavaani, jossa 1HH 36 e, 2HH 62 e ja makuusalipaikat 21 e.

Olisi tarkoitus kierrellä heinä-elokuussa Suomea ympäri melko pienellä budjetilla asumisen suhteen. Metsässä ja maaseudulla on tietenkin helpohkoa yöpyä teltassa, mutta mitenkäs kaupungeissa? Teltassa asuminen ei taida olla sallittua kaupungin alueella, joten jonkinlainen hotelli/motelli-tyyppinen ratkaisu lienee paras. Helsingistä löytyi tällainen, mikä näyttää kumppanin kanssa matkustavalle olevan aika halpa hotelli: Hotellitarjoukset Helsinki – Varaa Hotel Arthur keskustasta

Onko kokemuksia? Mitenkäs muissa kaupungeissa? Suunnitelmissa ainakin Ivalo, Oulu ja Tampere.

Ihan pakko osallistua tähän keskusteluun vaikka on jo vanha keskustelu, kun mulla on niin hyvät kokemukset tuosta hotellista! Suosittelen lämpimästi kenelle tahansa joka lukee ketjua ja harkitsee menevänsä sinne! Oli niin kodikas ja lämmin, huoneiden taso ei luksusta, mutta ihan hyvää perustasoa. Sijainti huippu: muutaman minuutin kävelymatka suoraan rautatieasemalta. Ystävällinen ja hyvä palvelu ja hyvä aamupala, mitä tuota muuta tarvitaankaan! Vanha rakennus, jossa oli ilmettä ja tarinaa! Käykää ihmeessä! Edullinenkin!

Itse kaipaisin vinkkiä Oulun hotelleista! Olen ollut yhdessä, Scandicissa, hyvä ja tasokas oli, mutta millainen on esim se uus Lapland hotel? Vaikuttaa kivalta kuvissa!

Itse mietin että käyttäisi viikon kesälomasta käymällä sellaisissa paikoissa Suomessa, joissa ei ole koskaan tullut käytyä. Katsotaanko löydänkö itseni ensi kuusssa Pohjois-Savosta vai Pohjanmaalta.

M

Mualiman napa

Vaikka kotiinpäin nyt vähän vedänkin niin Kuopio on mukava kesäkaupunki. Sopiva muutaman päivän vierailuun, mutta viikonkin siellä saa mukavasti kulumaan. Järvien sydämessä vesistö on joka puolella, kulttuuriakin tarjolla, tapahtumia moneen makuun. Lepolomaankin ainekset löytyvät. Pieni, suuri kaupunki ympäristöineen on kokemisen arvoinen. Muutakin löytyy kuin kalakukkoa ja lupsakoita savolaisia. Tervemenoa Savon " piäkaapuntiin". Edullista asumista etsivälle majoitusta airbn-tyyliin löytyy myös. Suosittelen.

Sijainti
Helsinki
Täytyy vielä lisätä tänne, että tuo Hotelli Arthur on yks mun suosikkihotelli Helsingissä! Ollaan oltu siellä pariki kertaa, se on edullinen, loistavalla paikalla, persoonallinen ja kodikas. Rakennus on yli sata vuotta vanha, ei mikään uusi ja kliininen, aamupala ok, siisteys kunnossa ja palvelu ystävällistä. Ainoa pitkä miinus on ettei koko talossa ole kylpyammeita. Sijainti on loistava jos kulkee junalla: Kluuvissa, rautatieasemalta muutama sata metriä, kunhan ei mene siihen rautatieaseman julkisivun puolelle.

M

Mustakäsi Petteri

Ja kannataa valita tupaöljyässä niin kulutus on pieni, mutta hanskat pitää olla tankatessa.

Top Bottom