Aiotko tehdä maailmanympärimatkan vielä joskus?

Aiotko tehdä maailmanympärimatkan vielä joskus?

• Kyllä

Äänet: 3 21.4%
  • En

Äänet: 1 7.1%
  • Ehkä

Äänet: 7 50.0%
  • En osaa sanoa

Äänet: 3 21.4%

• Äänestäjiä yhteensä
    14

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Nokia
Aiotko tehdä maailmanympärimatkan vielä joskus? Joko on reitillesi kuuluvia pakollisia kohteita mielessä? Jos olet jo tehnyt, aiotko tehdä vielä toisenkin?

Itse aion tehdä maailmanympärimatkan lähivuosina. Välietapeiksi haluan erityisesti Tyynenmeren saaria. Maailmanympärimatka maksaa vähintään 2000 e ja Tyynenmeren pysähdyksin enemmänkin (ellei nuori opiskelija), joten olen toistaiseksi ajatellut mieluummin tekevän kolme 700 euron matkaa kuin yhden 2000 e matkan.

Monesti olen harkinnut, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi lähteä. Hintansa puolesta ei ainakaan kovin hankala toteuttaa.

Jos terveys ja varallisuus ok, niin ehdottomasti. Kuitenkin maltillisesti - varattava aikaa myös paikkoihin tutustumiseen.

Sijainti
Tampere
Epäilen, etten koskaan lähde maailmanympärimatkalle. Olen enemmän täsmämatkustaja, eli lähden johonkin tai joihinkin kohteisiin ajan kanssa ollakseni. Mutta eihän se sitä sano, ettenkö innostuisi maailmanympärimatkastakin, jos sellainen jotenkin sattuihi ajankohtaiseksi tulemaan. Vaikka taitaa olla niin, ettei maailmanympärimatkat vain tapahdu, vaan ne vaativat aika paljon halua ja intoa suunnitteluun ja järjestämiseen.

Lisääntyvän iän mukana tuoma mukavuudenhalu voi olla tekijä, joka estää minua lähtemästä maailmanympärimatkalle vaikka olen siitä kakarasta saakka haaveillut. Uskon reissaavani vielä paljon, mutta ehkä en matkustavani maailman ympäri yhtä soittoa vaan kiertelen jossakin maassa tai maanosassa jonkin aikaa ja tulen sitten kotiin sulattelemaan. Sellainen matka, esim Etelä-Amerikkaan, voisi kestää muutaman viikon. Kerkeäisi nähdä ja kokea enemmän sillä tavoin.

Olishan se hieno kokemus lähteä maailmanympärimatkalle mutta pitää vähän tutkailla asiaa ja kysellä toisilta. Tilasin tuolta http://w3.webropol.com aikoinaan kyselysovelluksen, siis kun olin koulussa ja tehtiin sellainen kysely juuri tästä maailmanympärimatkasta ja tosi moni haluis lähteä ja olis hieno kokemus mutta ei sitten vaan saa aikaiseksi tai ei ole rahaa/aikaa jne.. Mutta ehkä joskus vielä pääsen tolle matkalle :)

Kyllä tarkoitus olis lähteä lähivuosina.... viimevuonna tuli mentyä Tampere -Peking junalla ja monia muitakin erikoisempia paikkoja on tullut nähtyä, eli pohjaa ja halua tuolle maailmaympäri matkalle olis.! ;)
Ajan kanssa täytyisi mennä että tutustuisi moneen paikkaan kunnolla; Indonesiasta Australiaan, sieltä pienimmille Tyynenmeren saarille joihin olisi mukava moneenkin tutusta...( Vanuatu, Fidzi, Tonga, Samoa tms tms..) ehkä Pääsiäissaari ja sieltä Etelä-Amerikkaan. Eli Päiväntasaajan eteläpuolella viettäisin suurimman osan matkastani..! :)

Sijainti
Tampere
Epäilen, etten koskaan lähde maailmanympärimatkalle. Olen enemmän täsmämatkustaja, eli lähden johonkin tai joihinkin kohteisiin ajan kanssa ollakseni. Mutta eihän se sitä sano, ettenkö innostuisi maailmanympärimatkastakin, jos sellainen jotenkin sattuihi ajankohtaiseksi tulemaan. Vaikka taitaa olla niin, ettei maailmanympärimatkat vain tapahdu, vaan ne vaativat aika paljon halua ja intoa suunnitteluun ja järjestämiseen.

Olen täysin samaa mieltä.

Top Bottom