Tuliaiset

Sijainti
Tampere
Pitääkö roudata matkalta aina kahmalokaupalla turhaa krääsää lähisukulaisille? Nuorempana tein sitä aika paljon, että yritin puoli matkaa etsiä väkisin tuliaisia. Mutta nyt olen sen lopettanut ja ostan jotain vain silloin, kun tuntuu osuvan kätevästi kohdalle.

Mutta onhan ne tuliaiset kivoja. Siskoni palasi juuri Egyptistä ja pakko myöntää, kyllä se ajatus salaa mielessä kävi, että toikohan se mitään kivaa tullessaan. :D Vähän kaksijakoista, sen myönnän. Ehkä voisi ottaa tavaksi, että toisi vain yhden tuliaisen aina jollekin, joka ei viimeeksi saanut..? Vai mitä tuumitte?

reissuesa

mannertenvälinen nahjus
Ylläpitäjä
Sijainti
Pirkkala
Tuliaisten tuontini on ehtynyt vuosien mittaan lähes täysin, en tosin kovin paljon ole tuonut koskaan. Nykyisin en tuo edes T-paitoja tai verotonta tupakkaa. Thaimaasta olen joskus tuonut äidille hienoja tyynynpäällisiä ja sarongin. Isälle saatan edelleen tuoda konjakkipullon. Eiköhän sukulaiset ole jo tottuneet, että turha siltä on mitään odottaa :).

Sijainti
Tampere
Sain kuin sainkin siskolta tuliaisia: lootuksen kukasta puristettua hajuvettä (-öljyä oikeammin) ja beduiinien gasellin verestä valmistamaa salvaa, jonka pitäisi auttaa päänsärkyyn. Oli kyllä erimukavia yllätyksiä molemmat!

Ehkä joudun myöntymään, että tuliaisia on ainakin kiva saada. Joskaan ei ehkä kiva kantaa mukanaa. :D

Tuliaisten etsiminen on ehkä jokin maailman ärsyttävin asia! Mielestäni siihen menee itselläni aina aivan liian kauan aikaa.. Ihanaa on antaa tuliaisia, mutta sitten joskus, kun tuliaisen saaja onkin pettyneen ilmeen kanssa.. Hitto, mitä niille sitten pitäisi viedä?!

Paras tuliainen mitä olen tuonut on mieheni mielestä yrttimausteet ja teet lähi-idästä.. Niitä pitäisi saada toistekin :) Suosin myös lentokenttien tax-free myymälöitä juuri ennen takaisin tuloa, eli wiskejä ja muita alkomahooleja, saahan niitä paljon halvemmalla ku suomesta ja useimmiten vielä sellaisia pulloja mitä alko ei edes myy..