Couchsurfingia kotimaassa

Keskustelu osiossa 'Suomi', aloittaja Aliisa, 15/12/10.

1. Aliisa

Aliisa

Sijainti:
    Tampere
    Couch surfing on palvelu, jossa voi ilmoittaa oman kotinsa majoituspaikaksi (ulkomaisille) vierailijoille. (http://www.couchsurfing.org/) Itse en ole vielä kokeilllut, mutta useat kaverini ovat. Sen sijaan ei ollut aiemmin käynyt mielessäkään, että sohvasurfausta voisi harrastaa myös kotimaassaan. Mutta ystäväni joutui tiukan paikan eteen työmatkalla ja päätyi surfaamaan suomalaisella sohvalla ja kertoi kokemuksen olleen hyvin vinkeä ja positiivinen.

Suomessa on useita sohvasurfaajia ja niitä, jotka ovat ilmoittautuneet majoittajiksi. Jos tuleekin yhtäkkiä reissu vieraalle paikkakunnalle, eikä satu saamaan majoitusta mistään, miksei kokeilisi sohvasurfausta? Voisi olla äärimmäisen toimiva ratkaisu esimerkiksi kesäfestareiden aikaan, jolloin hostellit ovat yleensä aivan täynnä ja hotellit maksavat pienibudjettisille liikaa.

Oletko sinä surfannut toisen sohvalla? Kotimaassakin?

2. fnakke

fnakke

Joskus tuli Hospitality Clubin (http://www.hospitalityclub.org/) kautta lainattua erään opiskelijan kämppää Joensuun matkalla. Homma sujui erittäin joustavasti puolin ja toisin. Täytyisi kokeilla joskus uudestaan. Aivan hyvin voisin itsekin satunnaisia matkailijoita majoittaa, mutta asun sen verran syrjässä, että tänne ei lienee paljon tulijoita olisikaan.

3. reissuesa

reissuesa Ylläpitäjä

Sijainti:
    Nokia
    Nuohan näyttävät olevan jäsenmääriltään ällistyttävän suosittuja palveluita. Itse taidan olla liian ujo tuollaiseen majoitukseen turvautuakseni tai sitä tarjotakseni - eikä minulla ole sohvaakaan.

4. Aliisa

Aliisa

Sijainti:
    Tampere
    Mutta siinähän se rohkeus sitten kasvaa! Sitäpaitsi yleensä surffaajat ovat itse sosiaalisempia ja rohkeampia, joten ujomman on helpompi ottaa sellainen kotiinsa vastaan. :) Olettaisin ainakin, että ujommalle kynnys mennä toisen sohvalle on vielä suurempi kuin päästää joku omalleen.

5. travelinglife

travelinglife

Sijainti:
    porvoo
    en ole vielä suomessa kokeillut, mutta ei huono idea. jäsenmääriin halusin todeta että monet ovat kirjautuneet palveluun tyyliin v.2004 eikä heillä ole enää edes samaa sähköpostia tai mitään tekemistä palvelun kanssa. tämä on tietty luonnollista millä vaan foorumilla tai sivustolla, käyttäjiä tulee ja menee, numerot kasvaa. silti, käyttäjiä on toki paljon!

Jaa tämä sivu